Project

Okej, ny idé: Jag ska designa något efter varje utmaning som deltagarna i Project Runway får.
Senast skulle de designa något och låta sig inspireras av ett av de fyra elementen: Eld, Vatten, Vind och Jord.
Så jag skrev upp dem på 4 pappersbitar, knöckla ihop dom och blandade om lite. Sen tog jag en, och den enda jag inte ville ha var Jord, för jag har ingen aning om vad jag skulle göra då, och självklart står det "Jord" på lappen jag öppnar... Men inte surar jag för det, utan sätter igång och börjar skissa.
Alltså, jag tror faktiskt inte resultatet har något med jord att göra, men såhär tänkte jag: Jord kan ju vara väldigt hårt (haha), därav den formlösa, asymmetriska jackan. Men sen kan den ju vara väldigt mjuk också (ha-ha), så jag slog av den snäva kanten på jackan med en tyll kjol med mycket volym osv..
Jaja, hur mycket jag än försöker så blir den nog inte kopplad till jord, men här kommer den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0