Onsdag 13/01-10

Hello and so... :)
Asså jag känner av lite hur kul det kommer vara att läsa om mina skoldagar när jag är vuxen, kommer somna typ...
Men idag har jag iaf vart i skolan. Vi spelade CS, det var skoj 8)
Sen hade vi antingen TKF (Textil konfektion) eller MKO (Mönsterkonstruktion) och höll på med våra test kjolar.
Jag gör min till min syster, och efter att jag hade pratat med henne om hennes storlek gjorde jag mitt mönster i stl 36, men när jag sen mätte henne så var hon en 38:a! Bajs så jag fick göra om allt, men snabb som jag e så hann jag ikapp alla ;)
Jag har provat den på henne. Den kommer behöva sys in i ryggen, men det behöver allas, därför har vi lämnat en 18 cm lång "spricka" där uppe. Det ska bli kul att se hur det blir! Efter att jag hade prövat den på henne och nålat in den lite visste jag ju såklart inte vad jag skulle göra efter det, men jag löste det genom att sätta nålar ungefär där kanterna ska sys ihop :)
Kommer lägga in bilder på processen i test-kjolen respektive den riktiga så ni får se!
Pusshejjaa <3

Kommentarer
Postat av: Linda

Hej kusinvitamin! What's cracking?:) Du är duktig du, med alla dessa kläder du ritar och syr. Det ska bli najs sen att få komma på dina modevisningar när du blir känd och får din egna fashionshow och allt det där, för visst är väl jag VIP?(a)Jag hejar på dig, Keep workin' it! :) Puss<3

2010-01-13 @ 21:17:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0