Gör Det Inte

Jag vet inte riktigt hur jag ska skriva det här, jag vet heller inte om det är anständigt och respektfullt av mig att lägga ut detta på bloggen, men jag måste skriva av mig för jag mår så fruktansvärt dåligt.
Idag stog jag, Anna, Linnea och Lovisa på stationen och väntade på bussen. Helt plötsligt kommer ett frakt tåg rusandes i full fart, och tutar som en galning precis när den kör förbi oss och alla andra som var där. Vi trodde bara att den tuta för att skrämma oss, men vi vänder oss om efter den och så säger en tjej med rätt skrämd ton något som jag inte riktigt hör, men sen börjar folk säga "någon blev påkörd!". Så alla ställde sig vid kanten för att kolla, och jag såg inget först, men sen såg jag att en bit av spårets snö hade färgats rött. Jag fick en klump i magen och fatta inte riktigt vad som hade hänt. Jag fattar fortfarande inte riktigt, det var så overkligt..
Folk börjar gå mot biten av spåret som blivit rött, och när vi kommit lite närmre så ser alla att det sitter en vuxen kvinna på perrongkanten av andra sidan spåret och gråter, skriker och bara skakar. Jag kan inte med ord beskriva hur det kändes, det var värre än vilken film som helst och allt bara snurrade och jag ville både kräkas och gråta. Hela upplevelsen blev för mycket för mig, höra henne gråta och sen kolla på det blodiga spåret, och lite längre fram i ett dike där det låg en annan kroppsdel. Jag förstår inte vad som hände! Jag känner mig kluven och helt förtvivlad. Hur ska det gå för den stackars kvinnan? Hade dom barn? Hur ska hon i så fall berätta det för dom? VARFÖR hände det? Varför springer man över spåret när man fått höra tusen gånger att man aldrig ska göra det? Och han var vuxen dessutom! Jag ber verkligen till gud att kvinnan  ska kunna återhämta sig från det här, och om dom har familj att dom kan sörja honom och sen långsamt fortsätta med sina liv.
Och jag ber er verkligen, jag bryr mig inte vem ni är eller vart ni kommer ifrån, gå ALDRIG över spåret! Jag vill aldrig att någon ska behöva se något sånt här igen, eller förlora någon pga något så onödigt och som lätt kan undvikas. Det dör enligt informationen jag hittat ca 80 personer i tågolyckor/år. Jag hoppas att detta var första och sista gången det händer under 2010. Då jag inte vet om jag bör lägga ut detta, om det är respektlöst mot hans familj eller liknande, så skriv det. Jag försöker inte få kommentarer, jag vill bara veta vad folk tycker. Får jag endast en kommentar där det står ta bort så gör jag det.

Kommentarer
Postat av: saknar20spänn

fyfan asso :( som jag hörde så skulle han ta en genväg över järnvägen och halkade :S

2010-01-18 @ 21:27:27
Postat av: Jesper

^Helt rätt. Fanns ingen info ute när jag skrev, så jag gick bara på spekulationer. Dock skulle han fortfarande gena över spåret, oerhört oansvarslöst enligt mig :/

2010-01-18 @ 22:40:25
Postat av: Frida

Det är inte alls respektlöst. Du skrev vad som hände och fina saker om det. Det skulle vara en sak om du skrev något dumt.

Usch det är så tragiskt. Tur att jag hade omprov idag så att jag missade det. Kan inte föreställa mig hur du och alla som såg det känner, och verkligen inte hur kvinnan och anhöriga känner. USCH! Sånt ska bara inte hända :(<3

2010-01-18 @ 22:51:01
URL: http://fridalindgren.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0