Sweet Home Alabama

Nu är jag hemma!

Chaa bloggen! Nu har jag kommit hem efter 2 veckor i USA, asgött har det vart!
Fasen alltså, vi har gjort så mycket, jag orkar inte ens skriva allt, men vi har bl.a. vart i New York på Manhattan, varit i New hampshire (där åkte vi bara igenom med buss ), vart i Connecticut och sen också Massachusetts där vi bodde på ett hotell i Boston.
Vi har vart uppe i Empire State Building, och ni skulle sett köerna! Jag lovar, det tog nog minst 2½ timme bara att komma till hissen upp.. För dom som stod i kö det vill säga, vi har som tur är en snäll mamma ( som för övrigt bjöd mig och mina två systrar på hela resan ) som köpte "speciella" biljetter, så vi fick snällt gå en annan bana runt köerna medans dom avundsjukt kolla på... Haha det var mäktigt!
Vi har handlat hur mycket kläder som helst, eller dom har gjort det, jag har ju inget jobb så jag kunde bara använda pengarna jag fick av mamma och sen låna lite..
Jag köpte:
Två par byxor, två skjortor, två t-shirtar, fyra tröjor, en keps, ansiktsrengöring från dermalogica, tre par skor ( två converse såklart och ett par från Aldo ) och lite annat som jag inte minns..
Cissi, Lollo och Mamma köpte massa kläder, underkläder från Victoria's Secret ( I MÄNGDER ), mineralsmink typ och annat..
Cissi köpte även en iPad, avundsjuk här borta ja :( Haha men jag får nog titta på den när jag åker och hälsar på..
Vi fick iaf övervikt på Cissis och mammas väskor på vägen hem, och övervikt på extra väskan vi köpte, som för övrigt var skitstor!
Vad har vi mer gjort... I Boston handlade vi mest småsaker och kläder på Abercrombie & Fitch, fast dom har rätt fula kläder tycker jag, fattar inte varför alla älskar dom. Sen på kvällen åt vi på en italiensk där allt gick helt fel, jag har nog inte skrattat så mycket på länge! Men det kan jag inte berätta om haha.. Tur var det att vi skulle tillbaks till Manhattan dagen efter!
Sen så har vi tatt en helikoptertur runt Manhattan och Frihetsgudinnan, det var faktiskt lite läskigt men asballt! Man såg mycket, och så kittlades det lite sådär.
När vi åkte till flygplatsen sista dagen tog vi faktiskt en vit limousine! Askul, jag har aldrig åkt limo innan! Så jag, Lollo, Cissi och mamma ensamma i en lång limousine, kul :) den hade bar, spegeltak och tv och lite sånt. Fast efter en stund var det inte så spännande längre, så då la jag mig ner och somna lite.
Förresten var resan till Boston inte så behaglig, vi åkte dit för att lämna av Rasmus, Lollos pojkvän, på sin skola, för han kom till New York andra dagen för att vara med oss några dagar.
Vi åkte buss till Boston, och det var det jävligaste jag gjort! Det varså jobbigt att jag inte ens orkar skriva om det.
Det tog iaf ca 8 timmar med två bussbyten, fytusan!
Nu skrev jag visst ganska mycket ändå, men nu är jag klar haha.
Nej vänta! Vi såg lite kändisar också ju :) Vi såg Chris Martin, sångaren i Coldplay eller något. han såg vi i SoHo. Sen såg vi den sjukt snygga, svenska skådisen Malin Åkerman! Hon var också i SoHo. Och så såg jag Emilio eller vad han hette, en av deltagarna i senaste säsongen i Project Punway. Jag såg även skolan där dom spelar in själva serien. Vi gick in, men man fick inte gå längre än receptionen :(
Jag lägger upp några bilder, inte alla för det är typ 1100 st :/
Ha det bra sålänge!
Jag träffa min gamla konfaledare! Hur otippat e inte det??


Just det, vi såg Britney också..


Central Park <3







Frihetsgudinnan från helikopter!



Fresch


Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Linda

Tack för de fina grejorna!:D

2010-04-12 @ 17:51:42
URL: http://kallamigtont.blogg.se/
Postat av: Frida

Fan va najs! Ta bilder på kläder och lägg upp så vi ser va du köpt :D!!!

2010-04-13 @ 23:04:14
URL: http://fridalindgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0