Drottning Blanka

Sådär!
Nu har jag gjort färdigt läxan till v.3, nämligen att man ska måla (3?) kjolar som man sen eventuellt ska välja en eller två ifrån och sy. Jag kommer nog att göra fler, men än så länge har jag gjort 4st. Det jag oroar mig för är att Ann-Marie och Carina ska säga att ingen av dom går att använda som bas-kjol, att dom är för detaljerade, men jag har jättesvårt för att bara måla en kjol utan nåt på, hur kul är det på en skala?
Lägger upp bilder på dom nu, ha en bra kväll!
"Modellerna" är en teckning jag skanna in och kopiera för att slippa måla massa, därför har jag inte kunnat sudda ut kroppen som hamnar i kjolen.
Strecken är räfflor som man viker in, så att kjolen får veck


Tro mig, jag vet att detta i stort sett ÄR kjolen i Lindex-reklamen, men den är så snygg, och det hade vart askul att sy en sån!


Jag förstår att det blir tråkigt i längden att kolla på mina teckningar, men det är en stor del av denna bloggen, så vänj er eller sluta läs den!

Kommentarer
Postat av: Erika

Fina, jag har inte ens börhat fundera på hur mina ska se ut :S :)

God jul på dig!

2009-12-22 @ 19:09:06
URL: http://ernilsson.blogg.se/
Postat av: Therese

Hur vågar du säga att det är tråkigt att se dina teckningar?

De kommer ju bli konstverk sen, så man måste passa på nu!

Och jag tror att det var 6 kjolar :S

<33333333333333333

2009-12-22 @ 19:21:41
URL: http://thereseszanto.blogg.se/
Postat av: Frida

FINA! Jag tror visst att du kan göra dom.. i alla fall den första, Det va ju typ som en baskjol bara med ett band och rosett så det tror jag :)<3333

2009-12-22 @ 19:49:34
URL: http://fridalindgren.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0